Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Információk  --  Hallgatóinknak  --  HÖK  --  Közgázoló  --  Közgázoló 2014. február

Lássuk a medvét!

medve2

4 éves a GTK kabalafigurája, Medve Barnabás. Utána jártunk, miért medve a medve, hogyan született és, milyen szerepet tölt be a kari életünkben.

Egyszer volt, hol nem volt az SZTE Rektori Hivatalán túl, de még a Móra tantermek előtt, élt egyszer egy barnamedve a százholdas GTK-n. Ez a medve közgazdásznak tanult, mert imádta a közgazdaságtant, mivel jó medve volt, ezért minden órán, minden GTK-s eseményen részt vett. Mindenki szerette őt és mindenki irigyelte a marketing, a menedzsment és a számviteli, pénzügyi ismeretei miatt. A kiválósága és a rátermettsége révén megtestesítette a közgazdaságtudományt és a szegedi közgazdászképzést.


Az elmúlt hetekben, hónapokban egyre több helyen találkozhattunk a mi GTK-s macinkkal, Medve Barnabással. Barnabás kezdi elfoglalni az őt megillető helyet a kari életünkben, egyre több helyen feltűnik, és egyre népszerűbbé válik. Találkozhattunk vele a kari nyílt napokon, a TIK-ben, és szinte minden kari rendezvényen, sőt még az Educatio Kiállításon is öregbítette a GTK hírnevét, ami hozzájárult ahhoz, hogy manapság már sokan vele azonosítják a karunkat az egész országban. Ebből is látható, hogy Barnabás egyfelől egy remek marketing eszköz, emellett az összetartozásunkat megtestesítő szimbólum is.


maci











Berki Viktort, karunk hallgatóját kérdeztem, aki előcsalogatta a medvét a barlangjából és az ötletének köszönhetően a maci a mi hivatalos kabalaállatunkká válhatott.


Honnan jött az ötlet, hogy a GTK-nak legyen saját kabalaállata?

2010-ben a kar által meghirdetett Legyél Te a GTK marketing igazgatója! nevű versenyre készített csapatmunkánk egy részét képezte a kabalafigura, mint marketing eszköz. A mintát a nyugati egyetemek adták, ahol megszokott a kabalák használata és nagy tisztelet övezi őket. A magyar egyetemeken nem megszokott a kabalafigura, Szegeden más kar nem rendelkezik ilyen figurával, egyedül az EHÖK SE-nek van kabalája (Sas). 2010-ben, amikor elvittük az Educatio Kiállításra csak nekünk volt kabalánk, azóta egyre több karon, egyetemen jelennek meg a rivális állatok.


Miért medve a medve?

Sokan megkérdezték tőlünk, hogy miért medve. A válasz, mert a medve aranyos, poénos és szerethető, ezért a legmegfelelőbb ötletnek tűnt. Voltak, akiktől kritikákat kaptunk, hiszen a tőzsdén a medve a csökkenő piacoknak a jelképe, de ezt mi mindig erőltetett kifogásnak éreztük, ilyen logika alapján, ha önigazolást keresünk, a középkorban a medve a hatalmat, az erőt és a dominanciát megtestesítő jelkép volt.


bulls-vs-bears













Mi volt a célotok és ezt sikerült-e elérni?

A pozitív meghökkentés. Egy marketing eszközt akartunk létrehozni, amellyel meg tudjuk különböztetni a karunkat, amely alkalmas a közösségi élet erősítésére. Úgy gondolom, marketing eszközként bevált és a közösségi életünkben pedig lassan, de biztosan elfoglalja a helyét.


Barnabás a mi összetartozásunk, a mi közösségünk, a mi egyetemi életünk szimbóluma. Barnabás a GTK. Egy fiatalos, lendületes medve, akinek a népszerűsége és elismertsége folyamatosan növekedik. Becsüljük meg őt, hiszen Barna a mi medvénk!

Honti Tamás

A képek forrásai: facebook.com/GTK.SZTE,

kytrangho.blogspot.hu