Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Információk  --  Hallgatóinknak  --  SZTE Marketing Klub

Beszámolók

lorealPopcorn vs. L'Oréal Brandstorm

Bár a vizsgaidőszak megkezdődött a Marketing Klub úgy gondolta, hogy nem hagyja magára aktív tagjait és csakúgy pihentetésként egy lazítós kis programmal kedveskedik nekik. Az este folyamán azonban nemcsak nekik hanem a L’Oréal Brandstorm 2011 országos döntőbe jutott csapatának is kedveskedni szerettünk volna. Így szerdán a klub keretében előadhatták a döntőre készített prezentációjukat. A verseny témája a L’Oréal Professional Home férfi hajápóló termék volt. A csapat egy nagyon ütős termékkel állt elő, amely meggátolja a füst és egyéb kellemetlen anyagok megragadását a hajban, ezzel is elősegítve a férfiak ápoltságát. De nemcsak a termék, hanem a hozzá kapcsolódó marketing kampány, dijázn és prezentáció is egyaránt igényes, szépen kivitelezett és szórakoztató is volt. Miután Zsuzsi, Andi és Szabi előadta prezentációját, a jelenlévők kérdezhettek tőlük, illetve tanácsokkal láthatták el őket a pénteki döntőre. Összességében úgy gondoltuk, hogy győzelemre esélyesen, méltó GTK-sként engedhetjük el őket. És, mint pénteken kiderült Project Shampoo csapata méltóképpen képviselte az SZTE GTK-t és a harmadik helyet szerezték meg prezentációjukkal. A csapatnak ezúton is Gratulál a Marketing Klub!

A prezentációt követően kezdetét vette a Marketing Klub első filmestje, ahol a Thank you for smoking című filmet tekinthette meg a közönség. A film nemcsak szórakoztató volt, hanem számos dolgot is tanulhattunk belőle, főként a kommunikáció és a manipuláció fontosságáról. Természetesen a Markeing Klub ígéretének megfelelően a lelkes szervezőcsapat igazi mozihangulatott teremtett a KO-ban, így pattogatott kukoricából és colából sem volt hiány. A film végeztével a megjelentek kivételesen este kilenc óra tájban, tehát zárás után hagyhatták el a KO épületét, ahonnan a legtöbben a borfesztivál felé vették az irányt. Úgy érezzük ez az este mind szakmai, mind szórakoztatási szempontból megállta a helyét, és reméljük lesz még alkalmunk hasonló estek lebonyolítására. :)


Clio-awards2011 Clio Awards

A Reklámhét záró eseményére péntek este került sor a Belvárosi moziban. A reklámfilmek iránt érdeklődők a "Clio Awards 2010" legjobb reklámfilmjeit tekinthették meg az este során. A Clio Awards az egyik legnevesebb nemzetközi reklámfilm seregszemle. A díjat többek között olyan szakembereknek adják át, akik kiemelkedő szerepet játszanak a nemzetközi reklámiparban. A reklámfilmek több kategóriában is harcba szálltak egymással, találkozhattunk például Student, PR, Direct Mail, Facebook Integrated Media kategóriák nyertes filmjeivel. Meglepő volt számunkra a reklámok sokszínűsége. Nem csupán a Nike, Audi vagy Sony bukkant fel a vetítővásznon, hanem olyan – sokak számára sokkoló – videók is, melyek a gyermekpornográfia, az állatkínzás vagy az eutanázia ellen emeltek szót. Néha nehéz volt átszellemülni egyik reklám után a másikra. Ez is jól mutatja azt, hogy ezek a kisfilmek tényleg elsőrangúak, és igen nagy hatással bírnak a nézőkre. Az idei, azaz a 2011-es Clio Awards-ra május 19-én kerül sor, NewYork-i idő szerint 18:30 perckor.


Kozak_AkosMagyar Marketing Szövetség a GTK-n
A Marketing Klub igyekszik kiterjeszteni kapcsolatait más marketing szervezetek felé. Ennek a folyamatnak fontos lépése volt a legnagyobb hazai marketing szervezet, a Magyar Marketing Szövetség elnökének, Kozák Ákosnak szegedi látogatása. Az Elnök Úr előadásának első feléből a résztvevők megismerhették a Szövetség történetét, céljait és működését. Mivel Kozák Ákos a Szövetség elnöki tisztsége mellett a GfK Hungária Kutató Intézet ügyvezetői posztját is betölti, ezért az előadás második része a piackutatásról szólt. Ennek során a hazai gyakorlatot összevetette a nemzetközivel, melyből kiderült, hogy módszertani szempontból az üzleti kutatások terén fel tudjuk venni a versenyt nyugati kutatóintézetekkel. A globális kutatások során azonban e régióban egyre kisebb Magyarország súlya, így a régióra vonatkozó kutatásokat jellemzően Romániában vagy Lengyelországban végzik, ez utóbbi országok nagyobb létszámú lakossága miatt. Az előadást követően a hazai fiatalok marketing területen történő elhelyezkedésének lehetőségeit vitatták meg a résztvevők. Mindezek után rendkívül kedvező (1000 forintos) tagdíj mellett a jelenlévőknek lehetősége nyílt csatlakozni a Magyar Marketing Szövetséghez. Ezzel a lehetőséggel igen sokan éltek. Összességében Kozák Ákos előadása nagy arányú érdeklődés mellett zajlott és a Szövetség illetve a Marketing Klub közötti kapcsolat szorosabbra fűzésének szándékával zárult.


Eric_HellingmanSzakmai Kerekasztal-beszélgetés Eric Hellingmannal

2011. április 21-én a Marketing Klub vendége volt Eric Hellingman, holland B2B marketing szakértő. A sikeres üzletember, marketing szakértő, újságíró és zenész már megjelenésével is feltűnést keltett a karon. Igazi különc, világutazó, aki Távol-Kelettől Kanadáig számos helyen dolgozott, és tartott előadást. Szegedre egy most induló projekt keretében érkezett, melynek során a Szegedi Gyermekklinikával együttműködve a gyermekek gyógyulását a zene segítségével igyekeznek elősegíteni. Ez a nemzetközileg rendkívül sikeres kezdeményezés Hollandiából indult, Mr. Hellingman támogatásával. A kezdeményezés keretében a gyermekkorházban és a klinikán zenei stúdiót rendeznek be, ahol a beteg gyermekek zenélhetnek, zenét hallgathatnak, sőt heti egy alkalommal élő zenei fellépők koncertjén vehetnek részt. A Marketing Klub e non-profit kezdeményezés mellé állva kommunikációs tervet dolgoz ki, illetve támogatók toborzását szervezi meg, ezzel támogatva a projektet. Mr. Hellingman előadásán nemcsak e kezdeményezésről esett szó. Korábbi tapasztalataiból számos praktika, B2B gyakorlat került elő, melyeket a hallgatók első kézből ismerhettek meg. Az előadó markáns véleménye az online értékesítés térnyeréséről, illetve a kiskereskedelem globális átrendeződéséről intenzív vitát generált.


Marketinges_bogracsGTK Sportnap 2011 - Gulyásparty

Idén ismét megrendezésre került a GTK Sportnap, amelyen hagyományteremtő módon idén első alkalommal a Marketing Klub is képviseltette magát. A lelkes főzőcsapat már reggel 9 óra környékén megérkezett a sportpályára, hogy időben elkészülhessen a monopól helyzetben lévő Babgulyásával, hogy az éhes GTK-s hallgatók és Oktatók mihamarabb jóllakhassanak. A munkamegosztás hagyományos volt. A lányok mosták a zöldséget, szeleteltek, a fiúk pedig nekiláttak a főzéshez. Eközben előkerült a Marketing Klub üzenőfala és a Sportnapra kilátogatók informálódhattak a Marketing Klub közeljövőben megrendezendő programjairól, mint például az Eric Hellingmannal tartandó B2B kerekasztal-ról, vagy a Magyar Marketing Szövetség látogatásáról a GTK-n. Az illatok eközben egyre intenzívebbé váltak a Marketing Klub standjánál, és ennek megfelelően egyre nagyobb tömeg vette körül csapatunkat. Majd délután 2 óra magasságában az info pultnál bemondták: „Kedves Mindenki! Szeretnénék bejelenteni, hogy elkészült az ELSŐ bogrács a Marketing Klub jóvoltából!” A bogrács kevesebb mint 15 perc leforgása alatt teljesen kiürült, így a sikerre való tekintettel Jövőre Veletek Ugyanitt! De addig is látogassátok a Marketing Klub további rendezvényeit!


DSCF3729Marketing Kirándulás 2011

2011. március 31. és április 2. között ismét megrendezésre került – immár a negyedik – Marketing Kirándulás. Az útvonal ezúttal Gödöllő-Budapest-Hajdúszoboszló-Debrecen volt. Az idei indulás kissé hamarra sikerült, de a lelkes csapat már reggel 6 óra után pár perccel gyülekezni kezdett a Szeged Étterem előtt. A nagy bepakolás és létszámellenőrzést követően fél hét után pár perccel Gödöllő felé vettük az irányt. Délelőtt 10 óra magasságában meg is érkeztünk a TEVA Magyarország Zrt. Logisztikai Központjába, ahol Fabó Veronika - egy volt GTK-s hallgató - fogadott minket. Itt két előadást hallgattunk meg. Az egyik a TEVA gyógyszermarketingjével volt kapcsolatos - ezt Fabó Veronika a cég OTC termékmenedzsere tartotta - míg a másik a TEVA-t, illetve annak logisztikáját mutatta be. Utóbbit Kékesi Péter a TEVA Logisztikai Központjának vezetője tartotta. Ehhez az előadáshoz kapcsolódan körülnézhettünk a belső helyeken, majd megnézhettük élőben is a már elhangzottakat. Ennek segítségével sokkal átláthatóbbá váltak számunka a már oly jól ismert szakszavak. Természetesen egy kis izgalom is kellett még a napba,így a gyárlátogatás sem telt el zökkenőmentesen. A körbetekintés közben tűzriadó volt, így el kellett hagynunk az épületet, azonban szerencsére csak téves riasztás volt, így nyugodtan befejezhettük körutunkat a TEVA-ban. Ezt követően Budapest felé vettük az irányt, ahol a Magyar Telekom munkatársai vártak ránk. Fontos megemlítenünk, hogy itt is egy volt GTK-s hallgató fogadott minket, tehát jól látszik milyen szerteágazó üzletágakban tevékenykednek a régi hallgatók. A Magyar Telekom tágas termében a céggel, annak történetével illetve marketingjével ismerkedtünk meg elsősorban, azonban hallhatunk információkat a gyakornoki programról, valamint egy „hús-vér gyakornokkal” is megismerkedhettünk, így még mélyebben ismerhettük meg eme poszt rejtelmeit. A második napon, a reggelit követően, fél10 körül elindultunk Hajdúszoboszló Aqua Palace-be, ahol szakmai program (is) várt ránk. Az előadás révén megismerhettük Hajdúszoboszló vizének történetét, a fürdő történetét illetve az élményfürdő kialakításának okát és menetét is. Az szakmai programot követően azonban élőben is kipróbálhattuk a fürdő által kínált szolgáltatásokat. A többség 5 óra körül fejezte be a fürdőzést és tért vissza a szállásra, ahol beszélgetéssel illetve alvással ütötték el a vacsoráig, majd az azt követő vetélkedőig fennmaradó időt. Az utolsó nap, a második reggelhez hasonlóan kezdődött, így a szervezők egy része ismét hajnalban kelt, hogy beszerezze a reggelihez valókat, illetve elkészítse az éhes marketingeseknek a szendvicseket. Reggeli után útra keltünk Debrecenbe, ahol egy másfél órás városnézés keretein belül élvezhettük a napsütést és tölthettük el az ebédet. Ezt követően azonban már nem volt visszaút, hazaindultunk és néhány pihenőt kivéve megsem álltunk Szegedig.


International Marketing KlubDSCF3148

A Gazdaságtudományi Kar 2011. március 21.-25. között rendezte meg a Nemzetközi Hetet. Ennek keretében tartott a Szegedi Marketing Klub rendhagyó klubülést 2011. március 23-án délután, melyre a Nemzetközi Hét külföldi oktatóit hívtuk meg vendégül. Olaszországot Marina Gigliotti és Antonio Picciotti adjunktusok, Németországot Ursula Weigmann hivatalvezető, Csehországot pedig Adam Černỳ PhD hallgató képviselte. Az előadók rövid prezentációk formájában bemutatták saját egyetemüket, és azok marketing tevékenységét, és néhány szóban beszéltek országuk oktatási sajátosságairól is. Megtudhattuk, hogy milyenek az olasz és a német diákok és hogy a Bologna-rendszer hasonlóan működik Európa más országaiban is. Érdekes élmény volt más országok egyetemi oktatóit hallgatni és reméljük, hogy ők is hasonlóan jól érezték magukat a program során. Reméljük, hogy jövőre is lesz lehetőségünk hasonló beszélgetést szervezni a Nemzetközi Hét keretében.

English version/Deutsch Version


Crazy Silent Flashmob@SzegedDSCF2958

2011. február 23. délutánján néhány ember kezdett el ácsorogni a Klauzál téren. Fél ötkor még csak néhány fiatal gyülekezett a térre, de 15 perccel később már jelentős tömeg hömpölygött a Kárász utca ezen részében. A becslések szerinti több száz fős tömeg a Rádió Plusz által szervezett villámcsődület apropóján gyűlt össze, hogy néhány percre kizökkentsék a mindennapi élet rutinjából az arra járókat. A résztvevők a közösségi oldalakon előre beharangozott módon a telefonjukon található rádión keresztül kapták az utasításokat mókásabbnál mókásabb feladatok végrehajtására. Az összegyűlt tömeg többek között robottánccal, indiánszökdeléssel és hangos nevetéssel mosolyogtatta meg a Kárász utcán sétáló gyanútlan embereket. Az esemény mindössze néhány percig tartott, majd a tömeg eloszlott, mintha mi sem történt volna. Azonban a marketingeseknek korán sem ért véget a nap: rövid pihenő után 18 órától kezdetét vette a Szegedi Marketing Klub februári ülése. A fő téma természetesen a délutáni villámcsődület kapcsán a flash mob volt. Az este a flash mob mint jelenség kialakulásának és típusainak ismertetésével kezdődött, miközben mindenki megoszthatta saját véleményét és élményeit a többiekkel. Természetesen a villámcsődületekkel kapcsolatos videók sem maradhattak el, melyek közül nagy sikert aratott a T-mobile, valamint a Black Eyed Peas együttes nevéhez kapcsolódó flash mob videó. Az este közvetlen hangulatban, érdekes beszélgetésekkel tarkítottan zajlott le, így a visszajelzések alapján az est résztvevői kellemes hangulatban távoztak.

Ha érdekelnek a részletek nézd meg az eseményről készült videót!