Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Információk  --  3T Tábor  --  2013  --  A workshopok bemutatása

Gazdaságpszichológia workshop

Téma: A gazdaságpszichológia arcai

A workshop keretében a gazdaságpszichológia több kutatási területébe nyerhetnek betekintést a hallgatók. Az első nap középpontjában az egészségügy, azon belül elsősorban az orvos-beteg viszonya áll. Mint ismeretes, az egészségi állapotot csak részben befolyásolja az egészségügyi rendszer, az nagymértékben függ a lakosság egészségmagatartásától is. Az egészségügyi ellátás kimeneteit is befolyásolják ugyanakkor egyéni és kapcsolati tényezők is. Fontos kérdés ezért, hogy az egyénnek, illetve az orvosnak milyen szerepe van mindebben. E témakört interdiszciplináris keretben érdemes vizsgálni, mely magában foglal a kapcsolatmenedzsmenthez, a szolgáltatás-marketinghez, valamint a pszichológiához és a magatartástudományokhoz kapcsolódó kérdéseket és módszertani megfontolásokat is. A workshopban zajló munka ezért egyrészt arra fókuszál, hogyan lehet ilyen komplex témakör kapcsán kutatási modellt felépíteni, valamint a különböző tudományterületek meglátásait egy kutatáson belül kezelni. Különös figyelmet szánunk annak is, milyen válaszokat adhat egy e témához kapcsolódó kutatás az egészségügy és hazánk egészségi mutatóinak fontos problémáira, kérdéseire.

A következő nap célja, hogy bemutassa a preferenciák vizsgálatának lehetőségeit. A preferenciák nem csak a korábbi tapasztalatokra épülnek, de nem is egy algoritmussal számítja ki értéküket a fogyasztó. A preferenciák eredendően konstruktívak, mert a döntés önmagában is eleve egy komplex, összetett folyamat. A fogyasztók az egyes termékekkel kapcsolatos teljes informáltság esetén is sokszor bizonytalanok az alternatívákhoz kapcsolt érzelmeikkel kapcsolatban, ezért nem csak a termék tulajdonságai, de számos a termékektől független tényező is befolyásolja a döntést. A döntési stratégiák, ezáltal a döntések is változatosak. A preferenciák intranzitivitásának bizonyítékaira a gazdaságpszichológia máig keresi a magyarázatokat. A workshop e napján a preferencia mérés kérdéseit járjuk körül kiemelve a nem számszerűsíthető, érzelmi töltéssel rendelkező terméktulajdonságokkal kapcsolatos kérdéseket.

A harmadik napon a vizsgálat tárgya az egyén és a szervezet lesz, és annak vizsgálata, hogy a szervezetben dolgozók viselkedését nem csak formális és strukturális tényezők alakítják, hanem a norma-és értékrendszerek, azaz a kultúra is. A munka során különös hangsúlyt fektetünk arra, hogyan lehet mérni egy szervezet kultúráját.

FőoldalProgramA workshopok bemutatásaJelentkezésKapcsolat