A Gazdaságpszichológia Klub második találkozójának legfőbb témája a neuroökonómia és neuromarketing voltak – mindezt tea és süti kíséretében, amelyet oktatóink készítettek.
"A találkozót Málovics Éva tanárnő stressz oldó feladatával indítottuk el, amely a helyes légzéssel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazta.
A következőkben fő témánkkal foglalkoztunk, az agykutatás lenyűgöző világáról kaptunk képet. Ez egy új területnek számít:olyan jelenségek vizsgálata került középpontba az utóbbi években, mint a márkapreferencia vagy a pénzzel történő motiválás EEG-vel és fMRI-vel történő vizsgálata.
Az EEG az agyi aktivitást méri a fejbőrre helyezett elektródákkal milliszekundumra pontosan. Az fMRI arról nevezetes, hogy az aktív agyterületeket örökíti meg másodperces pontossággal. A neuroökonómusok feladata, hogy a legmodernebb anatómiai és élettani módszerek révén nyert adatokkal segítsék a közgazdaságtan modelljeinek építését, valamint további kísérletekkel bizonyítsák a modellek érvényességét.
Beszélgettünk a kérdőíves kutatás és a neuroökonómia kapcsolatáról is, valamint arról, hogy ennek a tudományágnak milyen jövője lehetséges. Végül Murcsik Flóra ismertetett egy kutatást a Coca-Cola és a Pepsi-Cola viszonyáról, ahol a márkahűség került a középpontba." - számolt be Farkas Gergő az eseményről.
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,