Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Hírek  --  SZTE GTK hírarchívum  --  GTK 2013. Március

Gazdaságpszichológia Klub

A Gazdaságpszichológia Klub második találkozójának legfőbb témája a neuroökonómia és neuromarketing voltak – mindezt tea és süti kíséretében, amelyet oktatóink készítettek.

2013. március 27.


"A találkozót Málovics Éva tanárnő stressz oldó feladatával indítottuk el, amely a helyes légzéssel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazta.

A következőkben fő témánkkal foglalkoztunk, az agykutatás lenyűgöző világáról kaptunk képet. Ez egy új területnek számít:olyan jelenségek vizsgálata került középpontba az utóbbi években, mint a márkapreferencia vagy a pénzzel történő motiválás EEG-vel és fMRI-vel történő vizsgálata.

Az EEG az agyi aktivitást méri a fejbőrre helyezett elektródákkal milliszekundumra pontosan. Az fMRI arról nevezetes, hogy az aktív agyterületeket örökíti meg másodperces pontossággal. A neuroökonómusok feladata, hogy a legmodernebb anatómiai és élettani módszerek révén nyert adatokkal segítsék a közgazdaságtan modelljeinek építését, valamint további kísérletekkel bizonyítsák a modellek érvényességét.

Beszélgettünk a kérdőíves kutatás és a neuroökonómia kapcsolatáról is, valamint arról, hogy ennek a tudományágnak milyen jövője lehetséges. Végül Murcsik Flóra ismertetett egy kutatást a Coca-Cola és a Pepsi-Cola viszonyáról, ahol a márkahűség került a középpontba." - számolt be Farkas Gergő az eseményről.