2012. szeptember 13-án újra megtelt a GTK Kálvária sugárúti épületének aulája, mikor a CSMKIK Kommunikációs- és reklámklub és az SZTE GTK Marketing Klub közös szakmai délutánt tartott.
Az előadássorozatot Landwehr Klára, a Királyutca-Designutca Klaszter alapítója kezdte. Megtudhattuk, hogy a Király utcai üzletek civil szervezetként fogtak össze, hogy javítsanak az utca állapotán. A Király utca tematikus utca, nagyjából tíz ilyen van Budapesten, köztük a Ráday és a Falk Miksa utca, a Pozsonyi út és a Liszt Ferenc tér. A szervező kifejtette, hogy példaképnek tekinti az élhető Bécs városát, ahol évente kétszáz utcai rendezvénnyel vonzzák a külföldieket és élénkítik a helyi kereskedelmet. A klaszter szeretne hasonló sikereket elérni Budapest életében is.
Budapest utcái után Miskolcról tudhattunk meg többet Szarkáné Sipos Szonjától, aki Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszterét mutatta be. Beszámolt a kereskedők összefogásáról, melynek köszönhetően Miskolc belvárosa újra fejlődésnek indult. Kiemelte, hogy külön örömmel tölti el, hogy a vállalkozók maguk is készek tenni azért, hogy a belváros képe pozitívan változzon.
A következőkben Weinreich László a Pannon Klassz Közösség Kulturális Klaszter kreatív, közösség építési akcióit ismertette. Érdekességekkel és számos képpel demonstrálta, hogyan lehet a város kevésbé attraktív részeit is vonzó, kellemes hangulatú városrésszé varázsolni. Megannyi akciónak köszönhetően a pécsi belvárosba új élet és szellemiség költözött.
A karon a közelmúltban lezajlott, fiatal tehetségeket összefogó „3T” táborában a marketinges hallgatók több témát dolgoztak fel, amiknek a végén kimenetként egy-egy összefoglaló előadás készült el. Az eseményen két témát mutatnak be a hallgatók: Pap Katalin a B2B kapcsolatmenedzsmentet elemezte, míg Zalányi Áron a fogyasztói oldalról közelítve a fiatalok online aktivitását mutatta be. Az előadásokat követő kérdésekben a klaszter és azok online kommunikációja került előtérbe.
Marketinges szempontból kifejezetten érdekes volt hallani a városok átformálásának minden lépéséről. A hallgatóság megtudhatta, milyen sikereket lehet elérni egy-egy városrész átalakításával, valamint azt, mennyi munkát, időt és kitartást igényelnek a városszépítő akciók. Ez után a szakmai délután után bizonyára sokan új szemszögből közelítik majd meg Budapest, Pécs vagy Miskolc utcáit, kíváncsian kutatva az előadáson látott képek és városrészek után.
A Marketing Klub következő szakmai programja 2012. október 10-én lesz esedékes, amikor egy korábbi GTK-s hallgató, Szabó Zsuzsi, az ANTAVO online promóció támogató rendszer egyik alapítója bemutatja a Seedcamp által támogatott, azóta Londonba költözött start-up vállalkozás sikereit.
Kíváncsian várjuk az élménydús beszámolót az októberi szakmai előadáson!
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,