Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Karunkról  --  Szervezeti felépítés  --  Intézetek, szakcsoportok  --  Üzleti Tudományok Intézete  --  Marketing-Menedzsment Szakcsoport  --  Prof. Dr. Rekettye Gábor

Prof. Dr. Rekettye Gábor önéletrajz

 

Szakmai életrajz
Dr. Rekettye Gábor
egyetemi tanár
e-mail: rekettye@ktk.pte.hu
 
Végzettség, szakképzettség:
 
Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, Külkereskedelmi Szak, 1967, okleveles közgazda
 
Tudományos fokozatok, címek:
 
a közgazdaságtudomány kandidátusa, MTA, Budapest, 1984
doktor habil, JPTE, KTK, Pécs, 1994
az MTA doktora, MTA, Budapest, 2003
 
Nyelvismeret:
 
angol, szakmai ismeretekkel bővített felsőfokú állami nyelvvizsga;
orosz, szakmai ismeretekkel bővített felsőfokú állami nyelvvizsga;
német, szakmai ismeretekkel bővített középfokú állami nyelvvizsga;
német, általános felsőfokú állami nyelvvizsga.
 
Szakmai-tudományos továbbképzés:
 
General Management Program, Harvard University, Graduate School of Business, 1992
CEETP Progam, Northwestern University, Kellogg Graduate School of Management, 1993
 
Jelenlegi munkahelyek, munkakörök:
 
Pécsi Tudományegyetem, KTK, Gazdálkodástudományi Intézet Marketing Tanszék, tanszékvezető egyetemi tanár
Szegedi Tudományegyetem, GTK, Üzleti Tudományok Intézete, félállású egyetemi tanár
 
Korábbi munkahelyek:
 
Janus Pannonius Tudományegyetem (később Pécsi Tudományegyetem), egyetemi docens — 1989-1995, tanszékvezető egyetemi tanár 1995 —
Tokiói Magyar Kereskedelmi Kirendeltség — a kirendeltség vezetője, kereskedelmi tanácsos, Tokió, 1984 –1989
Tannimpex Külkereskedelmi Vállalat, Budapest, — vezérigazgató-helyettes, 1978 – 1984
Pécsi Tudományegyetem — egyetemi adjunktus, 1973 – 1978
Pécsi Kesztyűgyár — értékesítési osztályvezető, 1967 – 1973
 
Jelenleg betöltött egyetemi funkciói:
 
PTE: a KTK Habilitációs Tanácsának elnöke, a Kari Tanács tagja
SZTE: az Egyetemi Doktori Tanács póttagja
SZIE: az Egyetemi Doktori Tanács tagja
 
 
 
Eddigi oktatói tevékenység (oktatott tárgyak, oktatásban töltött idő):
 
Az egyetemi oktatásban eltöltött idő: 25 év, az eddig oktatott tárgyak:
- Külkereskedelmi ismeretek
- Marketing alapjai
- Nemzetközi marketing
- Termékpolitika
- Árpolitika
- Marketingmenedzsment
- Kínálatmenedzsment
- Foundation Marketing
- New Product Policy
- Global Marketing
 
Publikációs tevékenysége:
 
Tudományos közleményeinek száma 2009. közepéig 205, ebből 37 könyv, illetve könyvrészlet és 72 folyóiratcikk. Az idegen nyelven megjelent közlemények száma 57.
 
Külföldi vendégtanári tevékenysége:
 
Warsaw University, MBA kurzus, 1999, 2001
Arnhem-Zwolle School of Business, Hollandia, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001 vendégelőadó
Ecole Superior de Commerce, Franciaország, 1995, 1996, 1997 vendégelőadó
Middlesex University, School of Business, UK, 1996 vendégelőadó
Ohio University, School of Business, USA, 1994 téli szemeszter
Turku School of Business Administration, Finnország, 1977, tavaszi szemeszter
 
Tudományos és szakmai elismerések:
 
Akadémiai díj (Termelővállalatok értékesítési politikája — 1977)
Kiváló Munkáért kitüntetés (Külkereskedelmi miniszter, 1983)
Az év marketingcikke (1997)
Esettanulmány-verseny nyertese (SEEMAN, Prága, 1997)
Esettanulmány-verseny nyertese (MATCH, Budapest – Indiana, USA, 1999)
A The Significance of the Last Decade című esszégyüjteményéért a PTE rektora az ’Év legjelentősebb szellemi alkotása’ díjat adományozta 2001-ben
Az Ár a marketingben című könyvéért a PTE rektora az ’Év legjelentősebb szellemi alkotása’ díjat adományozta 2003-ban.
 
Tudományos/szakmai közéleti tevékenység, nemzetközi kapcsolatok:
 
Az MTA Marketingtudományi bizottságának elnöke,
Az MTA SYLFF alapítvány kuratóriumának tagja,
Az MTA Közgazdaságtudományi Minősítő Bizottságának tagja
A Marketing & Menedzsment című folyóirat szerkesztőbizottságának elnöke,
Az Organizácija (Journal of Management and Informatics) (Szlovénia) és az
International Journal of Benchmarking (London) szerkesztőbizottságának tagja
 
2009. augusztus 31.

Tudományos publikációk