Dr. Garamhegyi Ábel, egyetemi docens, a BARCO alelnöke tartott előadást július 15-én a szegedi Gazdaságtudományi Karon.
Dr. Garamhegyi Ábel, aki egyetemi oktatóként, majd egy Belga tulajdonú cég ázsiai régiójának sales alelnökeként dolgozott, a nemzetközi marketing legfontosabb témaköreivel ismertette meg a GTK Auláját megtöltő hallgatóságot.
Hogy miért kell a vállalkozásoknak a marketing nemzetközi aspektusaival is foglalkozni? A legtöbb esetben külföldi versenytárs jelenik meg az adott piacon, de az is gyakran előfordul, hogy nem elég az a piac, ahol jelenleg tevékenykedik az vállalkozás. Az előadó meglátása szerint a marketing területén dolgozók számára nem létezik a globalizáció fogalma, mivel minden esetben nagyon egyedi és specifikált fogyasztói igényekkel, szokásokkal és versenytársakkal néz szembe a különböző piacokon.
Az előadás kitért a nemzetközi marketing szempontjából megkerülhetetlen témákra: a világkereskedelem tendenciái, a kínai viszonyok, a versenyelőnyök abszolút és relatív mivolta, valamint a nemzetközi termék életciklus nemzetközi értékesítést befolyásoló tulajdonságaira. A verseny és a pénz, valamint a kockázat és az ellenőrzés összetartozásának bemutatása kapcsán a külpiacra lépés módozatai is említésre kerültek, különös tekintettel a nem befektetést igénylő módokra.
Az előadás során kiemelt hangsúlyt kapott a környezeti tényezők közül a kulturális környezet – ez az a tényező, melyet nem lehet csupán könyvekből megtanulni. Részletesen hallhattunk a nyelv, a vallás, az esztétika, az üzleti és szociális kultúra valamint a tárgyi kultúra szerepéről, illetve azok ismeretének nemzetközi marketingben betölt jelentőségéről.
A rendezvénysorozat július 17-én 18 órakor folytatódik az SZTE GTK Aulájában, ahol Dr. Révész Balázs, egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tart előadást E-kereskedelem – régi problémák, új megoldások címmel.
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,