Dr. Révész Balázs, egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tartott előadást július 17-én a szegedi Gazdaságtudományi Karon.
A CIB ECOdemia Nyári Egyetem kéthetes rendezvénysorozatának záró estéjén Dr. Révész Balázs, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tartott előadás E-kereskedelem – régi problémák, új megoldások címmel.
Az internetes kereskedelem perspektíváit jól érzékelteteti, hogy egy 1999-es felmérés szerint az akkori átlagos internet-felhasználóról alkotott kép mennyire eltér a mai viszonyoktól. Gyökeresen más, mivel egy hihetetlenül gyorsan fejlődő és szerteágazó területről van szó, ha az online világról beszélünk. Fontos szem előtt tartani, hogy a fogyasztók reagálnak a technológiai fejlődésre, azonban ez fordítva is igaz, vagyis a technológiai fejlődés is figyelemmel kíséri a fogyasztói igényeket.
Olyan érdekes adatokra is fény derült, hogy például egy átlagos európai vásárló évente 1376 eurót költ online vásárlásai során. Közép-Európában ez az összeg 1219 euróra redukálódik. Vajon mi lehet ennek a sikernek titka?
Az előadás a választ az értékajánlat milyenségében, a bevételi modell felépítésében, a piaci lehetőségek ismeretében, a versenykörnyezet elemzésében és a marketingstratégiában mutatta meg. Előnyös lehet ismerni az elektronikus kereskedelemben megfigyelhető trendeket. A személyre szabott ajánlatok létrehozásához előzetesen meg kell ismernünk a fogyasztókat, ehhez pedig adatbázisokra van szükség. Ennek kapcsán a collaborative filtering, a CRM és a remarketing fogalmak is felmerültek az előadás során.
Manapság a mobil eszközök terjedésével is számolnunk kell, amihez érdemes olyan fogalmak ismerete, mint a reszponzív webdesign, location based marketing, online applikáció, vagy éppen a QR kód, ami egy kétdimenziós vonalkódnak felel meg. Ezen felül nem elhanyagolható összetevő a közösségi média ereje sem, hiszen az online közeg nagy előnye, hogy sokkal kisebb a meddő szórása, ha online marketingről beszélünk. Végül, de nem utolsó sorban az is említésre került, hogy nem csak a fogyasztók elérésében van szerepe az elektronikus kereskedelemnek, hanem a B2B piacokon, vagyis a szervezetek közötti marketing esetében is jelen vannak az online felületek.
A rendezvénysorozat többi előadását is megtekintheti honlapunkon.
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,