Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Hírek  --  SZTE GTK hírarchívum  --  GTK 2014. Július

E-kereskedelem – régi problémák, új megoldások

140718Revesz_Balazs_ea03

Dr. Révész Balázs, egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tartott előadást július 17-én a szegedi Gazdaságtudományi Karon.

2014. július 18.

A CIB ECOdemia Nyári Egyetem kéthetes rendezvénysorozatának záró estéjén Dr. Révész Balázs, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tartott előadás E-kereskedelem – régi problémák, új megoldások címmel.


Az internetes kereskedelem perspektíváit jól érzékelteteti, hogy egy 1999-es felmérés szerint az akkori átlagos internet-felhasználóról alkotott kép mennyire eltér a mai viszonyoktól. Gyökeresen más, mivel egy hihetetlenül gyorsan fejlődő és szerteágazó területről van szó, ha az online világról beszélünk. Fontos szem előtt tartani, hogy a fogyasztók reagálnak a technológiai fejlődésre, azonban ez fordítva is igaz, vagyis a technológiai fejlődés is figyelemmel kíséri a fogyasztói igényeket.


Olyan érdekes adatokra is fény derült, hogy például egy átlagos európai vásárló évente 1376 eurót költ online vásárlásai során. Közép-Európában ez az összeg 1219 euróra redukálódik. Vajon mi lehet ennek a sikernek titka?

Az előadás a választ az értékajánlat milyenségében, a bevételi modell felépítésében, a piaci lehetőségek ismeretében, a versenykörnyezet elemzésében és a marketingstratégiában mutatta meg. Előnyös lehet ismerni az elektronikus kereskedelemben megfigyelhető trendeket. A személyre szabott ajánlatok létrehozásához előzetesen meg kell ismernünk a fogyasztókat, ehhez pedig adatbázisokra van szükség. Ennek kapcsán a collaborative filtering, a CRM és a remarketing fogalmak is felmerültek az előadás során.


Manapság a mobil eszközök terjedésével is számolnunk kell, amihez érdemes olyan fogalmak ismerete, mint a reszponzív webdesign, location based marketing, online applikáció, vagy éppen a QR kód, ami egy kétdimenziós vonalkódnak felel meg. Ezen felül nem elhanyagolható összetevő a közösségi média ereje sem, hiszen az online közeg nagy előnye, hogy sokkal kisebb a meddő szórása, ha online marketingről beszélünk. Végül, de nem utolsó sorban az is említésre került, hogy nem csak a fogyasztók elérésében van szerepe az elektronikus kereskedelemnek, hanem a B2B piacokon, vagyis a szervezetek közötti marketing esetében is jelen vannak az online felületek.


A rendezvénysorozat többi előadását is megtekintheti honlapunkon.


logos