Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Hírek  --  SZTE GTK hírarchívum  --  GTK 2013. Július

EcoCamp 2.0 - Tudósítás a szerdai eseményekről

1074438_645237422161323_1531572481_o

A tábor 3. napjának délelőttjén a marketing és a menedzsment került előtérbe számos érdekes feladaton keresztül. Azonban a délután és az este programja sem maradt izgalmak nélkül: egy csapatmunkával fűszerezett előadás, néhány kör számháború, egy filmklub és egy vetélkedő várt a táborozókra.

2013. augusztus 01.

SAM_0317Az EcoCamp tábor 3. napja egy finom reggelivel kezdődött, ahol az előző esti vetélkedő élményeit beszélték meg a táborozók. A reggeli végén pedig leleplezték a gyerekek a nagy titkot: ők bizony készültek valamivel a szervezőknek, és szeretnék őket este egy vetélkedővel meglepni az előző napot meghálálva. Ettől kezdve minden szabad percükben csapatokba verődtek és feladatokon törték a fejüket.

A délelőtt a marketing és menedzsment témakör köré szerveződött, s két csoportban zajlottak a programok.


SAM_0304

Az egyik helyszínen Vilmányi Mártonnal a diákok a teljesítmény különböző szempontú leírásával, értékelésével és mérésével ismerkedhettek meg. Elsőként megnéztek három rövid Harry Potter filmrészletet, amelyek bemutatták a teljesítmény eredmény, magatartás illetve képesség oldali megközelítését. Ez után következett egy jelenet a Menő Manó c. sorozatból, ahol a teljesítmény szubjektív és objektív leírásának lehetőségét ismerhették meg. Majd pedig egy gombfoci-bajnokságból vett példán keresztül bemutattuk a bázis-alapú, célközpontú és benchmark alapú értékelést. Mindhárom részt a mindennapokból kiragadott példákkal tették még színesebbé és megfoghatóbbá a résztvevők számára, akik szemmel láthatóan élvezték a velünk töltött 50 percet.


SAM_0311A másik helyszínen Révész Balázs indította a délelőttöt, aki a marketing és a reklám alapfogalmaival ismertette meg a gyerekeket. Megtudhatták, hogyan épül fel egy reklám, miért fontos célcsoportot választani, milyen üzenetet érdemes megfogalmazni a reklámok készítése során. Számos példán keresztül a gyerekek azt is megtudhatták, hogy napjainkban racionális, vagy inkább emocionális reklámokat készítenek-e. A délelőtt egy feladattal zárult, melyet csoportokban kellett elkészíteniük. A feladat egy reklám elkészítése, pontos leírása volt egy-egy tárgyról: egy új típusú Túró Rudiról, vagy éppen egy egérfogóról.


SAM_0335

A délelőttöt Prónay Szabolcs előadása zárta, mely igazán érdekes kihívásnak bizonyult a fiatalok számára. Olyan feladatot kaptak a táborozók, melyben a célcsoport szem előtt tartásával a keresletet a kínálattal kellett összeegyeztetniük. Minden csapat 1-1 boltot üzemeltetett a városban, s ők dönthették el, hogy a rendelkezésükre álló 30 polchelyen mit árulnak. A cél az volt, hogy olyan termékeket áruljanak az adott boltban, melyet nagy valószínűséggel meg fognak venni társaik. A feladat végén megkezdődött a kereskedelem, s ezzel párhuzamosan a harc a pontokért. Az izgalmak után következett az ebéd, melynek elfogyasztása után a diákok végre egy kis időre kiszabadulhattak a termekből, és a szabad levegőn élvezhették tovább a programokat.


SAM_0359Délután kettő órától vette kezdetét Szeged belvárosának szabad strandján, illetve a mellette elhelyezkedő "Laposon" a Dr. Málovics György által tartott előadás a zöldkutatásokról. A Waterfront Development program egyik főbb területét, a városon belüli folyóvizek helyzetét ismerhették meg a táborozók, majd a vízparton üldögélve a város különböző érdekcsoportjainak a bőrébe bújhattak, s csoportokban kidolgozhatták, hogy vajon miért zárt be Szeged három népszerű tiszai strandja. A fiatalokat felvillanyozta a kinti program, jó hangulatban telt el a néhány óra, amit a parton tölthettek, bár sajnos a fürdőruhák nem kerültek elő, még a meleg ellenére sem.

SAM_0411


A zöldkutatások után vette kezdetét a várva várt számlaszámháború, ahol a már korábban megalakult három csapat összemérhette ügyességét, rejtőzködési képességeit, és gyorsaságát. A számlaszámháború helyszínéül a szomszédos Erzsébet ligetet választották.


SAM_0421

Az estére ígért filmklub sem maradhatott el. A Buda Cash Zrt. jóvoltából került vetítésre a Krízispont című amerikai thriller a kollégium egyik termében . A film igyekezett hűen visszaadni azt a pattanásig feszült légkört és rengeteg elfojtott érzelmet, ami egy new york-i befektetési bank alkalmazottait lengte körül a 2007-’08-as gazdasági világválság kirobbanása előtt közvetlenül. A táborozók elgondolkodhattak azon, hogy amit a filmben láttak, az a valóságon alapul, és hogy a gazdasági szakemberek élete sem mindig habostorta, még ha az üveg felhőkarcolókon kívülről úgy is tűnik. A filmvetítés után röviden megbeszélték a látottakat, kérdéseket tehettek fel, majd visszavonultak a szobáikba készülődni.


Kis meglepetéssel készültek ugyanis a szervezőknek. A táborozó fiatalok annak ellensúlyozására, hogy eddig minden este a szervezők rendeztek nekik, most ők szerveztek vetélkedőt a szervezőknek. Ugye, hogy nem is volt olyan egyszerű megszervezni, ahogy tűnt? De a fiatalok kitettek magukért, remek feladatokat hoztak össze, így az este ismét kellemesen telt.