A tábor 3. napjának délelőttjén a marketing és a menedzsment került előtérbe számos érdekes feladaton keresztül. Azonban a délután és az este programja sem maradt izgalmak nélkül: egy csapatmunkával fűszerezett előadás, néhány kör számháború, egy filmklub és egy vetélkedő várt a táborozókra.
Az EcoCamp tábor 3. napja egy finom reggelivel kezdődött, ahol az előző esti vetélkedő élményeit beszélték meg a táborozók. A reggeli végén pedig leleplezték a gyerekek a nagy titkot: ők bizony készültek valamivel a szervezőknek, és szeretnék őket este egy vetélkedővel meglepni az előző napot meghálálva. Ettől kezdve minden szabad percükben csapatokba verődtek és feladatokon törték a fejüket.
A délelőtt a marketing és menedzsment témakör köré szerveződött, s két csoportban zajlottak a programok.
Az egyik helyszínen Vilmányi Mártonnal a diákok a teljesítmény különböző szempontú leírásával, értékelésével és mérésével ismerkedhettek meg. Elsőként megnéztek három rövid Harry Potter filmrészletet, amelyek bemutatták a teljesítmény eredmény, magatartás illetve képesség oldali megközelítését. Ez után következett egy jelenet a Menő Manó c. sorozatból, ahol a teljesítmény szubjektív és objektív leírásának lehetőségét ismerhették meg. Majd pedig egy gombfoci-bajnokságból vett példán keresztül bemutattuk a bázis-alapú, célközpontú és benchmark alapú értékelést. Mindhárom részt a mindennapokból kiragadott példákkal tették még színesebbé és megfoghatóbbá a résztvevők számára, akik szemmel láthatóan élvezték a velünk töltött 50 percet.
A másik helyszínen Révész Balázs indította a délelőttöt, aki a marketing és a reklám alapfogalmaival ismertette meg a gyerekeket. Megtudhatták, hogyan épül fel egy reklám, miért fontos célcsoportot választani, milyen üzenetet érdemes megfogalmazni a reklámok készítése során. Számos példán keresztül a gyerekek azt is megtudhatták, hogy napjainkban racionális, vagy inkább emocionális reklámokat készítenek-e. A délelőtt egy feladattal zárult, melyet csoportokban kellett elkészíteniük. A feladat egy reklám elkészítése, pontos leírása volt egy-egy tárgyról: egy új típusú Túró Rudiról, vagy éppen egy egérfogóról.
A délelőttöt Prónay Szabolcs előadása zárta, mely igazán érdekes kihívásnak bizonyult a fiatalok számára. Olyan feladatot kaptak a táborozók, melyben a célcsoport szem előtt tartásával a keresletet a kínálattal kellett összeegyeztetniük. Minden csapat 1-1 boltot üzemeltetett a városban, s ők dönthették el, hogy a rendelkezésükre álló 30 polchelyen mit árulnak. A cél az volt, hogy olyan termékeket áruljanak az adott boltban, melyet nagy valószínűséggel meg fognak venni társaik. A feladat végén megkezdődött a kereskedelem, s ezzel párhuzamosan a harc a pontokért. Az izgalmak után következett az ebéd, melynek elfogyasztása után a diákok végre egy kis időre kiszabadulhattak a termekből, és a szabad levegőn élvezhették tovább a programokat.
Délután kettő órától vette kezdetét Szeged belvárosának szabad strandján, illetve a mellette elhelyezkedő "Laposon" a Dr. Málovics György által tartott előadás a zöldkutatásokról. A Waterfront Development program egyik főbb területét, a városon belüli folyóvizek helyzetét ismerhették meg a táborozók, majd a vízparton üldögélve a város különböző érdekcsoportjainak a bőrébe bújhattak, s csoportokban kidolgozhatták, hogy vajon miért zárt be Szeged három népszerű tiszai strandja. A fiatalokat felvillanyozta a kinti program, jó hangulatban telt el a néhány óra, amit a parton tölthettek, bár sajnos a fürdőruhák nem kerültek elő, még a meleg ellenére sem.
A zöldkutatások után vette kezdetét a várva várt számlaszámháború, ahol a már korábban megalakult három csapat összemérhette ügyességét, rejtőzködési képességeit, és gyorsaságát. A számlaszámháború helyszínéül a szomszédos Erzsébet ligetet választották.
Az estére ígért filmklub sem maradhatott el. A Buda Cash Zrt. jóvoltából került vetítésre a Krízispont című amerikai thriller a kollégium egyik termében . A film igyekezett hűen visszaadni azt a pattanásig feszült légkört és rengeteg elfojtott érzelmet, ami egy new york-i befektetési bank alkalmazottait lengte körül a 2007-’08-as gazdasági világválság kirobbanása előtt közvetlenül. A táborozók elgondolkodhattak azon, hogy amit a filmben láttak, az a valóságon alapul, és hogy a gazdasági szakemberek élete sem mindig habostorta, még ha az üveg felhőkarcolókon kívülről úgy is tűnik. A filmvetítés után röviden megbeszélték a látottakat, kérdéseket tehettek fel, majd visszavonultak a szobáikba készülődni.
Kis meglepetéssel készültek ugyanis a szervezőknek. A táborozó fiatalok annak ellensúlyozására, hogy eddig minden este a szervezők rendeztek nekik, most ők szerveztek vetélkedőt a szervezőknek. Ugye, hogy nem is volt olyan egyszerű megszervezni, ahogy tűnt? De a fiatalok kitettek magukért, remek feladatokat hoztak össze, így az este ismét kellemesen telt.
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,