Dr. Szabó Katalin tartott előadást a szegedi Gazdaságtudományi Karon.
Dr. Szabó Katalin, egyetemi tanár, 1971-1976 között a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Politikai Gazdaságtan Tanszékének adjunktusa, majd 1976-tól docensi címet szerzett, 1988-tól egyetemi tanár. 1986 és 2010 között a Közgazdasági Szemle főszerkesztője. Olyan hazai és nemzetközi elismerések birtokosa, mint Nemzetközi Társadalomtudományi Díj (1983), Széchenyi professzor (1996), vagy az Erhart Scholarship (1998). 2004-ben elnyerte a Corvinus Egyetem aranyérmét, 2008-ban pedig Akadémiai Díj-ban részesült.
Kornai János kapitalizmusképe
A Kornai János munkássága előtt tisztelgő előadássorozat hetedik előadását Dr. Szabó Katalin, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára tartotta, melynek során az érdeklődők Kornai János kapitalizmusról alkotott elméleteinek és elképzeléseinek tárházába és annak történelmi jelentőségébe kaphattak nagyobb betekintést.
Az előadó egyfajta „Kornai-jelenségről” beszélt, mely szerint a kortársak közül sokan úgy gondolták, hogy Kornai János minden szempontból kilóg a tömegből, a hagyományos kutatók közül. Kornai nem zárkózott be a helyi adottságokba, problémákba, nem félt a rendszer egészével foglalkozni a lokális jelenségek mellett, helyett, és bár sok eseten hiányoztak a megfelelő feltételek, mégis képes volt sikereket elérni a visszás környezetben is. Sikerének titkát az előadó abban látta, hogy Kornai szoros kapcsolatot ápolt a gyakorlati módszerekkel, nem csupán elméleti oldalról igyekezett megvizsgálni minden problémát, továbbá nem csak a helyi problémákat volt hivatott boncolgatni és folyamatos, egészséges kétkedéssel vizsgálta saját munkáját is. Ezen munkájának köszönhetően jutott arra a megállapításra, hogy a kapitalizmus nem más, mint az innováció melegágya, azonban ennek sikerre viteléhez nem elegendő az innováció és az új ötletek, kell hozzá a vállalkozói zsenialitás is. (Berki Viktor)
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,