Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Kutatás, tudomány  --  Tudományos közlemények  --  SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei  --  A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje

A közszolgáltatások kutatásának információs háttere

Pukli Péter
JATEPress, Szeged, 2002

Az "egy közgazdasági fogalom - több statisztikai adat" probléma megoldása állandó kihívás a statisztikai tudomány számára, és különböző módszerek és mutatószámok kidolgozására ösztönözte és ösztönzi a statisztikusokat. A közszolgáltatások információs hátterét, a rendelkezésre álló információk mennyisége és minősége alapján általában szegényesnek szokták minősíteni. Az információs hátteret tekintve az általános jellegű problémák mellett két további nehézséggel kell számolni. Az egyik speciális probléma abból származik, hogy a közszolgáltatások körére, definíciójára több értelmezéssel találkozhatunk. A másik,a közszolgáltatások teljesítményének mérési nehézségei,következően abból,hogy az esetek többségében nem a piacon értékesülnek. A teljesítményre (kibocsátás,hozzáadott érték )vonatkozó adatok minősége, a közszolgáltatások esetében, gyengébb,mint más ágazatokban, a nemzetközi összehasonlításokat azonban elősegíti az a tény, hogy az országok többségében hasonló becslési eljárásokat alkalmaznak.

A teljes cikk pdf formátumban.