Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Statisztika verseny  --  2014-2015

Értékelési szempontok

  1. A mondanivaló, üzenet érthetősége
    1. Érthető-e a poszter plusz információk nélkül?
    2. Világosak-e a célok, a kutatási kérdések és a hipotézisek?
    3. Világosak-e az eredmények és következtetések
    4. Érthetően és logikusan kidolgozott-e a poszter?
  2. Adatgyűjtés
    1. A gyűjtött adatok megfelelőek-e a kutatási kérdés megválaszolásához?
    2. Az adatgyűjtés módszerei (mérések pontossága, mintanagyság, források megbízhatósága) tisztán kidolgozottak?
    3. Az adatforrások megjelennek-e a poszteren?
  3. Elemzés és következtetések
    1. Az adatokat a kutatási kérdéseknek és a hipotéziseknek megfelelően elemezték?
    2. Az elemzés megfelel-e a gyűjtött adat típusának?
    3. Milyen mértékben válaszolták meg a vizsgált kérdést, problémát?
    4. Vannak-e következtetések és ezeket alátámasztják-e az adatok?
    5. Vannak-e korlátozások vagy javaslatok jövőbeli kutatásokra vonatkozóan?
  4. Grafikonok és táblázatok
    1. Alkalmasak-e a táblázatok/grafikonok/statisztikák az adatok megjelenítésére és összefoglalására?
    2. Van-e elegendő különböző nézőpontból elkészített grafikon/táblázat?
    3. Minden grafikon/táblázat hozzátesz-e valamit a plakáthoz?
    4. A grafikonok/táblázatok címe, magyarázata megfelelő-e?
  5. Megjelenés
    1. Olvasható-e a plakát 2 méteres (7 láb) távolságból?
    2. Megfelelő arányban vannak-e a grafikonok és a szövegek?
    3. Ízléses-e a plakát?
  6. Kreativitás/Fontosság
    1. Eredeti-e, kreatív-e a kutatási kérdés?
    2. Érdekes kérdést próbál-e megválaszolni a vizsgálat?
    3. Eredeti-e a poszter?
    4. Szembetűnő-e a poszter?


NyitólapSzabályokÚtmutatóÉrtékelési szempontok
Csapatok nevezéseA 2012-2013-as verseny oldala