Fókuszban a pedagógiai mérés-értékelés



IMG_5210Immáron 16. alkalommal került megrendezésre Szegeden a Pedagógiai Értékelési Konferencia (Conference on Educational Assessment), melyen neves hazai és nemzetközi szakemberek, pedagógusok és fiatal kutatók előadásait hallgathatták meg az érdeklődők.


 

IMG_4995A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete a Magyar Tudományos Akadémia és a Neveléstudományi Doktori Iskola támogatásával 2018. április 26-28. között rendezte meg a XVI. Pedagógiai Értékelési Konferenciát, melynek a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottságának Székháza adott otthont. Az évente megrendezésre kerülő nemzetközi konferencián a korábbi évek hagyományai alapján a pedagógiai értékelés területéhez kapcsolódó kutatások, innovatív értékelési módszerek, a pedagógiai értékelést a közoktatásban vagy a felsőoktatásban alkalmazó vizsgálatok, fejlesztő programok, pedagógiai kísérletek, illetve azok eredményei, továbbá e területekhez kapcsolódó elméleti előadások kerültek bemutatásra.

 

IMG_5292Az idei évben tizennégy tematikus, négy szimpóziumi és egy poszter szekcióban összesen harmincnégy angol nyelvű, és negyvenhat magyar nyelvű előadást hallgathattak meg a látogatók. Tematikájukat tekintve igen széles spektrumú párhuzamos szekciók közül válogathattak az érdeklődők, így többek között betekintést nyerhettek a természettudományos gondolkodásfejlesztés, a matematikai teljesítmények kognitív és nem-kognitív előrejelzői, a rendszerszintű vizsgálatok, a sikeres tanulás egészségpszichológiai védőfaktorai, vagy az információs és kommunikációs technológiák körében végzett legújabb kutatásokba és azok eredményeibe. A konferencián ezen kívül két vezető neveléstudományi kutató: Annamarie Fritz-Stratmann (University of Duisburg-Essen; University of Johannesburg) és Pléh Csaba (Közép-európai Egyetem) emelte a konferencia tudományos színvonalát. Plenáris előadásukban a matematikai tanulási nehézségek hátterében meghúzódó tényezők vizsgálatát, valamint a pedagógiai értékelés és a pszichológiai mérések kapcsolatának problematikáját mutatták be.

 

programfuzet_boritoA konferenciáról bővebben itt olvashat: http://www.edu.u-szeged.hu/pek2018/?pid=nyito

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_41

Kiss Attila az SZTE BTK Angol Tanszék tanszékvezető egyetemi tanára, több szervezet, köztük a Magyar Shakespeare Bizottság és a Magyar Anglisztikai Társaság (HUSSE) elnökségi tagja, utóbbinak egykori megválasztott elnöke, a hazai anglisztika megkerülhetetlen alakja. A grandiózus vállalkozás, a hétkötetes Az angol irodalom története sorozat második kötetének egyik szerkesztője tavaly, kiemelkedő életművének és szakmai sikereinek elismeréseként, Országh László-díjban részesült. Kiss Attila 2023 szeptemberében megvédte Kettős anatómia. Angol reneszánsz tragédiák a kora újkorban és ma című akadémiai doktori értekezését, 2024 áprilisában pedig hivatalosan is az MTA doktora lett.