Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Statisztika verseny  --  2010-2011

Értékelési szempontok

ISI logóLogó


  1. A mondanivaló, üzenet érthetősége
    • Érthető-e a poszter plusz információk nélkül?
    • Világosak-e a célok, a kutatási kérdések és a hipotézisek?
    • Világosak-e az eredmények és következtetések
    • Érthetően és logikusan kidolgozott-e a poszter?
  2. Adatgyűjtés
    • A gyűjtött adatok megfelelőek-e a kutatási kérdés megválaszolásához?
    • Az adatgyűjtés módszerei (mérések pontossága, mintanagyság, források megbízhatósága) tisztán kidolgozottak?
    • Az adatforrások megjelennek-e a poszteren?
  3. Elemzés és következtetések
    • Az adatokat a kutatási kérdéseknek és a hipotéziseknek megfelelően elemezték?
    • Az elemzés megfelel-e a gyűjtött adat típusának?
    • Milyen mértékben válaszolták meg a vizsgált kérdést, problémát?
    • Vannak-e következtetések és ezeket alátámasztják-e az adatok?
    • Vannak-e korlátozások vagy javaslatok jövőbeli kutatásokra vonatkozóan?
  4. Grafikonok és táblázatok
    • Alkalmasak-e a táblázatok/grafikonok/statisztikák az adatok megjelenítésére és összefoglalására?
    • Van-e elegendő különböző nézőpontból elkészített grafikon/táblázat?
    • Minden grafikon/táblázat hozzátesz-e valamit a plakáthoz?
    • A grafikonok/táblázatok címe, magyarázata megfelelő-e?
  5. Megjelenés
    • Olvasható-e a plakát 2 méteres (7 láb) távolságból?
    • Megfelelő arányban vannak-e a grafikonok és a szövegek?
    • Ízléses-e a plakát?
  6. Kreativitás/Fontosság
    • Eredeti-e, kreatív-e a kutatási kérdés?
    • Érdekes kérdést próbál-e megválaszolni a vizsgálat?
    • Eredeti-e a poszter?
    • Szembetűnő-e a poszter?