Választható szakdolgozati témák
Üzleti Tudományok Intézete
2014.
Prof. Dr. Barakonyi Károly
(MBA-, mester-, és alapképzésben résztvevő hallgatók részére)
- Stratégiai tervezés
- Stratégiai menedzsment
- Stratégiai döntések
- Felsőoktatás menedzsment
Dr. Hetesi Erzsébet
- A fogyasztói elégedettség és a lojalitás vizsgálata (elégedettség definiálása, lojalitás modellezése, mérése, empirikus vizsgálat egy adott cég, vagy termék/szolgáltatás kapcsán)
- A közüzemi szolgáltatók (ára, gáz, víz stb.) marketing tevékenységének sajátosságai
- A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései (a fogyasztás új funkciói, megkülönböztető szerepe, a márkák szerepe a megkülönböztetésben)
- Új termékek bevezetésének folyamata konkrét termék, vagy szolgáltatás kapcsán
- A válság hatása a fogyasztói és a B2B lojalitásra
- A nonbusiness és a nonprofit marketing sajátosságai
Dr. Imreh Szabolcs
Menedzsment tárgykörből:
- Szervezetek általános irányítása (tetszőleges témában a négy menedzsment alaptevékenységtől a stratégia alkotásig). Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására.
- Szervezetek fejlődése és növekedése (növekedési motivációktól a fejlődési lehetőségekig, a kitüntetett pontok bemutatásával.) Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására.
Vállalkozásfejlesztés tárgykörből:
- Vállalkozásfejlesztési beavatkozások bemutatása és értékelése. Javaslat: legjobb gyakorlatok feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása.
- Hálózatosodás ösztönzése mint egy speciális vállalkozásfejlesztési beavatkozás. Javaslat: legjobb gyakorlat feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása.
- Donorfinanszírozott és uniós társfinanszírozású fejlesztések szerepe a vállalkozásfejlesztésben, különös tekintettel a projektek generálására és megvalósítására. Javaslat: egy típus értékelő elemzése konkrét esetpéldákkal alátámasztva.
Kazár Klára
1. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazása a piackutatásban
2. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazása a fogyasztói-magatartás kutatásában
3. A fiatalok fogyasztásának, fogyasztói magatartásának vizsgálata
4. Egyéb megbeszélt téma
Dr. Kovács Péter
1. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazhatósága a gazdasági elemzésekben
2. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazhatósága üzleti elemzésekben
3. Statisztikai modellek, vizsgálatok a társadalomstatisztikában (pld: oktatás, egészségügy, jövedelmek, szegénység, stb.)
4. Egyéb megbeszélt téma
Dr. Kürtösi Zsófia
Emberi erőforrás menedzsmentből:
- Emberi erőforrás menedzsment témakörök
- Munkaerőpiaccal kapcsolatos témakörök
- Pályakezdő diplomások a munkaerőpiacon - hogyan ítélik meg munkaerő-piaci kilátásaikat a fiatalok, mit tesznek a sikeres elhelyezkedésért, mik az elképzeléseik a jövőről, mennyire vannak tisztában a munkáltatók elvárásaival. Mik a munkáltatók elvárásai a pályakezdőkkel kapcsolatban stb.
- A munka és a magánélet egyensúlya - hogyan ítélik meg a munkavállalók saját helyzetüket ebben a tekintetben, hogyan illeszkednek a work-life balance politikák a CSR (corporate social responsibility) irányelvekbe, tesznek-e és ha igen, mit ezen a téren a szervezetek hazánkban.
Szervezetszociológiából:
- A munkaszervezet emberi oldala: nők és férfiak a posztmodern szervezetben.
- Munkahelyi kapcsolathálózatok.
Dr. Majó Zoltán
- MZ I.: "Információs társadalom gazdasága": iparágak, szektorok fejlődése és az internet szerepe. Átalakuló vállalati gazdaságtan: hierarchiák és hálózatok. Információs stratégiák, információs társadalom stratégiák gazdasági vonatkozásai: MITS, eEurope programok. A téma feldolgozása kapcsán javasolt webes összehasonlító kutatások lebonyolítása.
- MZ II.: "Információ menedzsment": szervezetek információs rendszerei, az adat-információ-tudás folyamatok menedzsmentje. Információs rendszerek: tranzakciós rendszerek, vállalatirányítás, vezetői információs rendszerek (ERP, VIR, üzleti intelligencia, adatbányászat, elektronikus humán erőforrás menedzsment). A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy adott vállalat információs rendszerének/rendszereinek elemzését elvégezni.
- MZ III.: "Szervezetek és az e-business": dotcom és virtulális vállalatok, elektronikus kereskedelmi megoldások, elektronikus piacterek: B2B, B2C, C2C. Elektronikus kormányzat, eMagyarország. A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy működőd e-business megoldás/probléma elemző bemutatása.
- MZ IV.: "Wikinómia - "közösségi ökonómia": collaborativ filtering - közösségi szűrés, új típusú munkavégzés, innovatív megoldások. A webes/virtuális/online közösségek fejlődése és értékteremtése. A téma feldolgozása kapcsán javasolt a virtuális közösségek elemző bemutatása.
Dr. Málovics Éva
- Szervezeti kultúra és vezetés
- Szervezeti kommunikáció és konfliktusok
- Motiváció és vezetés
- A csapatépítés szerepe, lehetőségei és korlátai.
- A japán vezetési felfogás sajátosságai
- Az orvos-beteg kommunikáció sajátosságai
- Kompetenciák a szervezetben
- Szervezeti kultúra és innováció
- A szegénység/munkanélküliség gazdaságpszichológiai tényezői
- A családi vállalkozások sajátosságai, előnyei hátrányai
11. A pénzügyi kultúra a „svájci frank hitelek” problémáinak tükrében
Dr. Prónay Szabolcs
- Életstílus kutatások: Az életstílus mérése, az életstílus alapú szegmentáció, az életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben, az életstílus és a társadalmi státusz kapcsolata
- Szimbolikus fogyasztás: A márkák imázsának szerepe a fogyasztói döntéshozatalban, a márkaszemélyiség és az énkép közötti kapcsolat, a márkák szimbolikus tartalmának ábrázolása, alakítása
- Az elégedettség és a lojalitás kapcsolata, lojalitás vizsgálatok
- A fogyasztás társadalmi szerepe: divatmarketing és státuszfogyasztás
- A fiatalok online és közösségi média aktivitásának vizsgálata
Prof. Dr. Rekettye Gábor
Elsősorban mesterképzős hallgatók számára:
A termék- és az árpolitika marketing vonatkozásai
- Termékfejlesztés, innováció
- Termékcsaládok, termékportfólió
- Márkapolitika
- Pozícionálás
- Differenciálás,
- Stb.
Nemzetközi marketing
- Piacválasztás és a külpiacra való kilépés módozatai
- A kulturális és egyéb különbségek figyelembevétele a külpiaci stratégia kialakításakor
- A termék- és árstratégiák a külpiacokon
- Stb.
A konzultációk e-mailen történhetnek.
Dr. Révész Balázs
- Kapcsolati marketing és CRM a B2B piacon: a szervezetek közötti marketing kapcsolatok fejlődése, alakulása
- Kapcsolati marketing és CRM a B2C piacon: az ügyfelek partnerként kezelésének jelensége a vállalati gyakorlatban
- Ügyfélkapcsolat menedzsment - technológia vagy orientáció?
- Reklámhatékonyság
- Online marketing – online ajánlórendszerek, collaborative filtering
- Felsőoktatási intézmények marketingje
Dr. Sallai Miklós (Témavezetés magyar, angol és orosz nyelven egyaránt)
-
Az emberi (humán) erőforrás menedzsment főbb funkciói és az egyes funkciók egymásra épülése, illetve kapcsolódása egy adott szervezetben. -konkretizálás: pl.:Egy foglalkozás professzionalizálódásának lehetőségei, eddigi eredményei; a professzionalizálódás akadályai. Ezen belül például: A szakma belső minőség-biztosítási rendszerének (kamara, etikai bizottság stb.) működése. Egy szakma hivatás-kultúrája (például az eskü szövege alapján) és gyakorlati működése.
-
Vállalati stratégia és a humán erőforrás stratégia kapcsolata egy adott szervezetben. Az emberi tőkébe való beruházás sajátosságai Magyarországon. A humán tőke minőségének szerepe a foglalkoztatásban. A humán tőke értékelési módszerei egy adott szervezetben.
-
Ösztönzési rendszerek: Motivációs rendszerek állami vállalatainknál. Motivációs rendszerek magyarországi vegyes vállalatoknál. Motivációs légkör vizsgálata Kompenzációs rendszer egy adott szervezetben. A teljesítmény-motiváció (bérek, keresetek, nem pénzbeli juttatások) és feltételei. Hatalom - motiváció. Társulás - motiváció. Kompenzációs elemek. Kompenzációs rendszer egy adott szervezetben. A teljesítmény-értékelés, megfelelés- és kompetencia-vizsgálat módszerei, elmélete és gyakorlata. Teljesítményértékelési rendszerek elterjedése és eredményeinek hasznosítása a gyakorlatban. Teljesítménymenedzsment.
-
Személyzetfejlesztés: A képzés, mint a humántőkébe történő beruházás, képzések, képzési rendszerek vegyes vállalatoknál. A képzés eredményességének meghatározó tényezői. A felnőttképzés a változó szervezetekben (vállalat, kulturális intézmény), belső és külső képzés. A munkaerő-fejlesztés eszközrendszerének alkalmazása egy adott szervezetben. PL.: Humán erőforrás fejlesztése a civil szektorban.
-
Humán kontrolling. Balanced scorecard és benchmarking a stratégiai emberierőforrás-gazdálkodásban. Teljesítményprizma.
-
Szervezetfejlesztés, változásmenedzselés a vállalatok működésében. P.:A bürokratikus szervezés lehetőségei és korlátai egy adott vállalat/cég munkájában. Például: A teljesítményelv és a teljesítés bürokratikus (előre meghatározható és szabványosítható) kritériumai; konfliktusok a kreativitást igénylő teljesítmény és a szabványszerű feladatok teljesítésének értékelése között egy konkrét cég esetében. Az automatizáció lehetőségei egy munkakör területén és a dolgozók küzdelme az automatizálással szemben.
-
Vezetési stílusok, Vezetői hatékonyság - a szervezetek sikeressége, egy kiválasztott szervezet elemzése.
-
Új kihívások az üzleti életben, gazdasági átalakulások hatásai, a növekedés lehetőségei és korlátai, a tudásmenedzselés szervezeti háttere.
-
Komplex elemzési lehetőségek: valamely vállalat eredményességének, hatékonyságának elemzése. Pl. Termékfejlesztés menedzseri szemszögből.
-
Vállalatelméletek és a gyakorlat.
-
Vállalatok tervezése, szervezése, menedzselése. Az üzleti vállalkozások növekedése.
-
Az üzleti világ átalakulása, XXI. századi kihívások.
Vajda Beáta
- Az orvos-beteg kapcsolat gazdasági vetületeinek vizsgálata
- (Laikus) befektetők kockázatészlelése
- Kockázatkommunikáció (esettanulmány)
- Egyéb, megbeszélt téma
.
Dr. Vilmányi Márton
-
Szervezeti kompetenciák mérése és értékelése a stratégiai menedzsment nézőpontjából. Kínálat oldali stratégiák jelentkezésének okai, szervezeti képességek jellege, forrása, jellemzői, felépítése, statikus vs. dinamikus képességek vizsgálata, szervezeti képességek feltárásának módszerei, összefüggései.
-
Üzleti (B2B) kapcsolatok értékelése: szervezetközi együttműködések sikeressége, teljesítménye, minősége. E kontextusban az együttműködések szorosságának, az együttműködések egymásra gyakorolt hatásának, és a szervezetközi hálózatnak a szerepe.
-
Kapcsolati kompetencia értelmezése és mérése szervezetközi együttműködések során: kapcsolat-specifikus feladatok, hálózat-specifikus feladatok, szervezeti és egyéni képességek a szervezetközi együttműködések sikerességének tükrében.
-
Egyetemi - vállalati együttműködések a kapcsolatmenedzsment nézőpontjából: egyetemi - vállalati együttműködések értelmezései, tulajdonságai; egyetemi-vállalati kooperációk; egyetemi-vállalati vertikális együttműködések; a kapcsolatmenedzsment specialitásai egyetemi-vállalati relációban