Intézetek, szakcsoportok  --  Üzleti Tudományok Intézete

Választható szakdolgozati témák

 
 

Választható szakdolgozati témák
Üzleti Tudományok Intézete
2014.

 

Prof. Dr. Barakonyi Károly
(MBA-, mester-, és alapképzésben résztvevő hallgatók részére)

  1. Stratégiai tervezés
  2. Stratégiai menedzsment
  3. Stratégiai döntések
  4. Felsőoktatás menedzsment


Dr. Hetesi Erzsébet

  1. A fogyasztói elégedettség és a lojalitás vizsgálata (elégedettség definiálása, lojalitás modellezése, mérése, empirikus vizsgálat egy adott cég, vagy termék/szolgáltatás kapcsán)
  2. A közüzemi szolgáltatók (ára, gáz, víz stb.) marketing tevékenységének sajátosságai
  3. A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései (a fogyasztás új funkciói, megkülönböztető szerepe, a márkák szerepe a megkülönböztetésben)
  4. Új termékek bevezetésének folyamata konkrét termék, vagy szolgáltatás kapcsán
  5. A válság hatása a fogyasztói és a B2B lojalitásra
  6. A nonbusiness és a nonprofit marketing sajátosságai


Dr. Imreh Szabolcs

Menedzsment tárgykörből:

  1. Szervezetek általános irányítása (tetszőleges témában a négy menedzsment alaptevékenységtől a stratégia alkotásig). Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására.
  2. Szervezetek fejlődése és növekedése (növekedési motivációktól a fejlődési lehetőségekig, a kitüntetett pontok bemutatásával.) Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására.

Vállalkozásfejlesztés tárgykörből:

  1. Vállalkozásfejlesztési beavatkozások bemutatása és értékelése. Javaslat: legjobb gyakorlatok feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása.
  2. Hálózatosodás ösztönzése mint egy speciális vállalkozásfejlesztési beavatkozás. Javaslat: legjobb gyakorlat feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása.
  3. Donorfinanszírozott és uniós társfinanszírozású fejlesztések szerepe a vállalkozásfejlesztésben, különös tekintettel a projektek generálására és megvalósítására. Javaslat: egy típus értékelő elemzése konkrét esetpéldákkal alátámasztva.


Kazár Klára

 

1. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazása a piackutatásban

2. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazása a fogyasztói-magatartás kutatásában

3. A fiatalok fogyasztásának, fogyasztói magatartásának vizsgálata

4. Egyéb megbeszélt téma


Dr. Kovács Péter

1. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazhatósága a gazdasági elemzésekben

2. Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazhatósága üzleti elemzésekben

3. Statisztikai modellek, vizsgálatok a társadalomstatisztikában (pld: oktatás, egészségügy, jövedelmek, szegénység, stb.)
4. Egyéb megbeszélt téma


Dr. Kürtösi Zsófia

Emberi erőforrás menedzsmentből:

  1. Emberi erőforrás menedzsment témakörök
  2. Munkaerőpiaccal kapcsolatos témakörök
  3. Pályakezdő diplomások a munkaerőpiacon - hogyan ítélik meg munkaerő-piaci kilátásaikat a fiatalok, mit tesznek a sikeres elhelyezkedésért, mik az elképzeléseik a jövőről, mennyire vannak tisztában a munkáltatók elvárásaival. Mik a munkáltatók elvárásai a pályakezdőkkel kapcsolatban stb.
  4. A munka és a magánélet egyensúlya - hogyan ítélik meg a munkavállalók saját helyzetüket ebben a tekintetben, hogyan illeszkednek a work-life balance politikák a CSR (corporate social responsibility) irányelvekbe, tesznek-e és ha igen, mit ezen a téren a szervezetek hazánkban.

Szervezetszociológiából:

  1. A munkaszervezet emberi oldala: nők és férfiak a posztmodern szervezetben.
  2. Munkahelyi kapcsolathálózatok.


Dr. Majó Zoltán
  1. MZ I.: "Információs társadalom gazdasága": iparágak, szektorok fejlődése és az internet szerepe. Átalakuló vállalati gazdaságtan: hierarchiák és hálózatok. Információs stratégiák, információs társadalom stratégiák gazdasági vonatkozásai: MITS, eEurope programok. A téma feldolgozása kapcsán javasolt webes összehasonlító kutatások lebonyolítása.
  2. MZ II.: "Információ menedzsment": szervezetek információs rendszerei, az adat-információ-tudás folyamatok menedzsmentje. Információs rendszerek: tranzakciós rendszerek, vállalatirányítás, vezetői információs rendszerek (ERP, VIR, üzleti intelligencia, adatbányászat, elektronikus humán erőforrás menedzsment). A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy adott vállalat információs rendszerének/rendszereinek elemzését elvégezni.
  3. MZ III.: "Szervezetek és az e-business": dotcom és virtulális vállalatok, elektronikus kereskedelmi megoldások, elektronikus piacterek: B2B, B2C, C2C. Elektronikus kormányzat, eMagyarország. A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy működőd e-business megoldás/probléma elemző bemutatása.
  4. MZ IV.: "Wikinómia - "közösségi ökonómia": collaborativ filtering - közösségi szűrés, új típusú munkavégzés, innovatív megoldások. A webes/virtuális/online közösségek fejlődése és értékteremtése. A téma feldolgozása kapcsán javasolt a virtuális közösségek elemző bemutatása.

 

Dr. Málovics Éva 

  1. Szervezeti kultúra és vezetés
  2. Szervezeti kommunikáció és konfliktusok
  3. Motiváció és vezetés
  4. A csapatépítés szerepe, lehetőségei és korlátai.
  5. A japán vezetési felfogás sajátosságai
  6. Az orvos-beteg kommunikáció sajátosságai
  7. Kompetenciák a szervezetben
  8. Szervezeti kultúra és innováció
  9. A szegénység/munkanélküliség gazdaságpszichológiai tényezői
  10. A családi vállalkozások sajátosságai, előnyei hátrányai

11. A pénzügyi kultúra a „svájci frank hitelek” problémáinak tükrében


    Dr. Prónay Szabolcs
    1. Életstílus kutatások: Az életstílus mérése, az életstílus alapú szegmentáció, az életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben, az életstílus és a társadalmi státusz kapcsolata
    2. Szimbolikus fogyasztás: A márkák imázsának szerepe a fogyasztói döntéshozatalban, a márkaszemélyiség és az énkép közötti kapcsolat, a márkák szimbolikus tartalmának ábrázolása, alakítása
    3. Az elégedettség és a lojalitás kapcsolata, lojalitás vizsgálatok
    4. A fogyasztás társadalmi szerepe: divatmarketing és státuszfogyasztás
    5. A fiatalok online és közösségi média aktivitásának vizsgálata


    Prof. Dr. Rekettye Gábor

    Elsősorban mesterképzős hallgatók számára:

    A termék- és az árpolitika marketing vonatkozásai

    1. Termékfejlesztés, innováció
    2. Termékcsaládok, termékportfólió
    3. Márkapolitika
    4. Pozícionálás
    5. Differenciálás,
    6. Stb.

    Nemzetközi marketing

    1. Piacválasztás és a külpiacra való kilépés módozatai
    2. A kulturális és egyéb különbségek figyelembevétele a külpiaci stratégia kialakításakor
    3. A termék- és árstratégiák a külpiacokon
    4. Stb.

    A konzultációk e-mailen történhetnek.


    Dr. Révész Balázs

    1. Kapcsolati marketing és CRM a B2B piacon: a szervezetek közötti marketing kapcsolatok fejlődése, alakulása
    2. Kapcsolati marketing és CRM a B2C piacon: az ügyfelek partnerként kezelésének jelensége a vállalati gyakorlatban
    3. Ügyfélkapcsolat menedzsment - technológia vagy orientáció?
    4. Reklámhatékonyság
    5. Online marketing – online ajánlórendszerek, collaborative filtering
    6. Felsőoktatási intézmények marketingje


    Dr. Sallai Miklós (Témavezetés magyar, angol és orosz nyelven egyaránt)
    1. Az emberi (humán) erőforrás menedzsment főbb funkciói és az egyes funkciók egymásra épülése, illetve kapcsolódása egy adott szervezetben. -konkretizálás: pl.:Egy foglalkozás professzionalizálódásának lehetőségei, eddigi eredményei; a professzionalizálódás akadályai. Ezen belül például: A szakma belső minőség-biztosítási rendszerének (kamara, etikai bizottság stb.) működése. Egy szakma hivatás-kultúrája (például az eskü szövege alapján) és gyakorlati működése.
    2. Vállalati stratégia és a humán erőforrás stratégia kapcsolata egy adott szervezetben. Az emberi tőkébe való beruházás sajátosságai Magyarországon. A humán tőke minőségének szerepe a foglalkoztatásban. A humán tőke értékelési módszerei egy adott szervezetben.
    3. Ösztönzési rendszerek: Motivációs rendszerek állami vállalatainknál. Motivációs rendszerek magyarországi vegyes vállalatoknál. Motivációs légkör vizsgálata Kompenzációs rendszer egy adott szervezetben. A teljesítmény-motiváció (bérek, keresetek, nem pénzbeli juttatások) és feltételei. Hatalom - motiváció. Társulás - motiváció. Kompenzációs elemek. Kompenzációs rendszer egy adott szervezetben. A teljesítmény-értékelés, megfelelés- és kompetencia-vizsgálat módszerei, elmélete és gyakorlata. Teljesítményértékelési rendszerek elterjedése és eredményeinek hasznosítása a gyakorlatban. Teljesítménymenedzsment.
    4. Személyzetfejlesztés: A képzés, mint a humántőkébe történő beruházás, képzések, képzési rendszerek vegyes vállalatoknál. A képzés eredményességének meghatározó tényezői. A felnőttképzés a változó szervezetekben (vállalat, kulturális intézmény), belső és külső képzés. A munkaerő-fejlesztés eszközrendszerének alkalmazása egy adott szervezetben. PL.: Humán erőforrás fejlesztése a civil szektorban.
    5. Humán kontrolling. Balanced scorecard és benchmarking a stratégiai emberierőforrás-gazdálkodásban. Teljesítményprizma.
    6. Szervezetfejlesztés, változásmenedzselés a vállalatok működésében. P.:A bürokratikus szervezés lehetőségei és korlátai egy adott vállalat/cég munkájában. Például: A teljesítményelv és a teljesítés bürokratikus (előre meghatározható és szabványosítható) kritériumai; konfliktusok a kreativitást igénylő teljesítmény és a szabványszerű feladatok teljesítésének értékelése között egy konkrét cég esetében. Az automatizáció lehetőségei egy munkakör területén és a dolgozók küzdelme az automatizálással szemben.
    7. Vezetési stílusok, Vezetői hatékonyság - a szervezetek sikeressége, egy kiválasztott szervezet elemzése.
    8. Új kihívások az üzleti életben, gazdasági átalakulások hatásai, a növekedés lehetőségei és korlátai, a tudásmenedzselés szervezeti háttere.
    9. Komplex elemzési lehetőségek: valamely vállalat eredményességének, hatékonyságának elemzése. Pl. Termékfejlesztés menedzseri szemszögből.
    10. Vállalatelméletek és a gyakorlat.
    11. Vállalatok tervezése, szervezése, menedzselése. Az üzleti vállalkozások növekedése.
    12. Az üzleti világ átalakulása, XXI. századi kihívások.

     


    Vajda Beáta

    1. Az orvos-beteg kapcsolat gazdasági vetületeinek vizsgálata
    2. (Laikus) befektetők kockázatészlelése
    3. Kockázatkommunikáció (esettanulmány)
    4. Egyéb, megbeszélt téma


    .
    Dr. Vilmányi Márton

    1. Szervezeti kompetenciák mérése és értékelése a stratégiai menedzsment nézőpontjából. Kínálat oldali stratégiák jelentkezésének okai, szervezeti képességek jellege, forrása, jellemzői, felépítése, statikus vs. dinamikus képességek vizsgálata, szervezeti képességek feltárásának módszerei, összefüggései.
    2. Üzleti (B2B) kapcsolatok értékelése: szervezetközi együttműködések sikeressége, teljesítménye, minősége. E kontextusban az együttműködések szorosságának, az együttműködések egymásra gyakorolt hatásának, és a szervezetközi hálózatnak a szerepe.
    3. Kapcsolati kompetencia értelmezése és mérése szervezetközi együttműködések során: kapcsolat-specifikus feladatok, hálózat-specifikus feladatok, szervezeti és egyéni képességek a szervezetközi együttműködések sikerességének tükrében.
    4. Egyetemi - vállalati együttműködések a kapcsolatmenedzsment nézőpontjából: egyetemi - vállalati együttműködések értelmezései, tulajdonságai; egyetemi-vállalati kooperációk; egyetemi-vállalati vertikális együttműködések; a kapcsolatmenedzsment specialitásai egyetemi-vállalati relációban