Hírek – Intézményi fordulók – Dolgozatok feltöltése – Kari TDK kiválóságok – Letöltések
„Miért kezdtem bele a TDK-ba?” – A GTK OTDK sikerei – Galéria – GYIK – TDK-pályázatok
Uhrin Ákos, OTDK I. helyezés és III. helyezés (2013)
Sosem tudtam igazán, hogy mi az a TDK, és hogy az mire való. BA-s éveim vége felé jártam, és még mindig nem volt elképzelésem, hogy miből kellene szakdolgozatot írnom. Annyit ismertem csak, hogy a világgazdaságtan, azon belül is a globális problémák érdekelnek. Felkerestem tehát akkori tanáromat, Udvari Beátát, hogy szerinte lehetne-e ebből szakdolgozatot írni. Igent mondott, és amikor mesterképzésre kerültem, elgondolkodtunk azon, hogy akár lehetne is folytatni ezt a munkát. Jelentkeztem tehát demonstrátornak a Karra, és Bea javasolta, hogy szerinte jó ötlet lenne a korábban megkezdett dolgozatomat TDK keretében továbbfejleszteni. Mivel előtte sosem végeztem tudományos munkát, ezért elképzelésem sem volt azt illetően, hogy mivel jár egy ilyen folyamat. Úgy gondoltam, hogy csak a szabadidő rovására, mindent mellőzve lehet egy ekkora munkát elvégezni. Szerencsére tévedtem, és napi egy-két óra befektetés elégnek bizonyult; hamarosan készen is lett a TDK dolgozatom. Legalábbis az első. Annyira megtetszett ez a fajta „munka”, hogy – másodmagammal – elkészítettünk egy újabbat. A Kar TDK munkájának kiválóságát jelzi, hogy mind a két munka helyezést ért el, és ez nagyban köszönhető elsősorban a témavezetőmnek, illetve a bírálóimnak. Megtanultam helyesen írni, tudományosan fogalmazni, illetve olyan módszertani ismeretekre tettem szert, amilyenekre a rendes egyetemi oktatás alatt nincs lehetőség. Az OTDK – habár kicsit félelmetesnek hangzik magad összemérni az ország legjobbjaival – egy felejthetetlen élménynek bizonyult. A témakörömmel kapcsolatban megismerhettem olyanokat, akik eddigi munkám továbbgondolására sarkallottak, így végül jelentkeztem PhD képzésre. Mindeninek ajánlom a tudományos munkát, mert nem csak a szakdolgozat írása lesz gyerekjáték ezt követően, hanem olyan ismeretekre is szert tehettek, amire a hagyományos kurzusok keretein belül nincs lehetőség.
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,