Az adósságválság jelenségrendszernek játékelméleti feldolgozása még gyerekcipőben jár, “alig néhány tanulmány vagy blogbejegyzés foglalkozik ilyen megközelítésben a témával” - emelte ki a professzor. Előadásában azonban kevésbé a játékelmélet matematikai modelljeit, kalkulációit mutatta be, inkább azt, hogy az ismert játékok, mint a fogolydilemma, vagy a “nemek harca” játék hogyan alkalmazható a válság szereplőinek részvételével.
A modellalkotása során az alapfeltevéseket is ismertette, és összehasonlította az aktuális szituációval a veszprémi egyetem professzora. A “nemek harca” játéknál (link: http://hu.wikipedia.org/wiki/Nemek_harca) például az egyik szereplő a gazdasági megszorítások szükségessége mellett érvel, a másik pedig a bajba jutott ország további hitelezéséért, a gazdasági növekedés beindításáért küzd. “Az eredeti játék azonban többfordulós, ráadásul a szereplők egyenlő erősek, a válságban azonban nem” - hangsúlyozta a professzor. Az adósságválság viszonyainak elemzését a közismert tragacsmodell, valamint a Nash-egyensúly modelljeivel is megismerhette a hallgatóság. Az előadó az ide vonatkozó elméleteit még nem publikálta, de rövidesen ilyen formában is megismerhetjük a gondolatait.
Végh Marcell
Diplomaosztó ,Európai Unió ,SZTE ,Szegedi Tudományegyetem ,felsőoktatás ,infláció ,klaszter ,kommunikáció ,konvergencia ,közszféra ,liberalizáció ,marketing ,munkanélküliség ,regionális gazdaságfejlesztés ,regionális politika ,regionális versenyképesség ,szervezeti kultúra ,területfejlesztés ,versenyképesség ,versenyszabályozás ,