Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Ahol tudás és szándék találkozik

Hírek  --  Hírek  --  SZTE GTK hírarchívum  --  GTK 2012. Szeptember

"Ötletgyártól a megvalósításig" - beszámoló

ötletgyár beszámoló

2012. szeptember 13-án újra megtelt a GTK Kálvária sugárúti épületének aulája, mikor a CSMKIK Kommunikációs- és reklámklub és az SZTE GTK Marketing Klub közös szakmai délutánt tartott.

2012. szeptember 20.

Az előadássorozatot Landwehr Klára, a Királyutca-Designutca Klaszter alapítója kezdte. Megtudhattuk, hogy a Király utcai üzletek civil szervezetként fogtak össze, hogy javítsanak az utca állapotán. A Király utca tematikus utca, nagyjából tíz ilyen van Budapesten, köztük a Ráday és a Falk Miksa utca, a Pozsonyi út és a Liszt Ferenc tér. A szervező kifejtette, hogy példaképnek tekinti az élhető Bécs városát, ahol évente kétszáz utcai rendezvénnyel vonzzák a külföldieket és élénkítik a helyi kereskedelmet. A klaszter szeretne hasonló sikereket elérni Budapest életében is.

Budapest utcái után Miskolcról tudhattunk meg többet Szarkáné Sipos Szonjától, aki Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszterét mutatta be.  Beszámolt a kereskedők összefogásáról, melynek köszönhetően Miskolc belvárosa újra fejlődésnek indult. Kiemelte, hogy külön örömmel tölti el, hogy a vállalkozók maguk is készek tenni azért, hogy a belváros képe pozitívan változzon.

A következőkben Weinreich László a Pannon Klassz Közösség Kulturális Klaszter kreatív, közösség építési akcióit ismertette. Érdekességekkel és számos képpel demonstrálta, hogyan lehet a város kevésbé attraktív részeit is vonzó, kellemes hangulatú városrésszé varázsolni. Megannyi akciónak köszönhetően a pécsi belvárosba új élet és szellemiség költözött.

 

A karon a közelmúltban lezajlott, fiatal tehetségeket összefogó „3T” táborában a marketinges hallgatók több témát dolgoztak fel, amiknek a végén kimenetként egy-egy összefoglaló előadás készült el. Az eseményen két témát mutatnak be a hallgatók: Pap Katalin a B2B kapcsolatmenedzsmentet elemezte, míg Zalányi Áron a fogyasztói oldalról közelítve a fiatalok online aktivitását mutatta be. Az előadásokat követő kérdésekben a klaszter és azok online kommunikációja került előtérbe.

 

Marketinges szempontból kifejezetten érdekes volt hallani a városok átformálásának minden lépéséről. A hallgatóság megtudhatta, milyen sikereket lehet elérni egy-egy városrész átalakításával, valamint azt, mennyi munkát, időt és kitartást igényelnek a városszépítő akciók. Ez után a szakmai délután után bizonyára sokan új szemszögből közelítik majd meg Budapest, Pécs vagy Miskolc utcáit, kíváncsian kutatva az előadáson látott képek és városrészek után.

A Marketing Klub következő szakmai programja 2012. október 10-én lesz esedékes, amikor egy korábbi GTK-s hallgató, Szabó Zsuzsi, az ANTAVO online promóció támogató rendszer egyik alapítója bemutatja a Seedcamp által támogatott, azóta Londonba költözött start-up vállalkozás sikereit.
Kíváncsian várjuk az élménydús beszámolót az októberi szakmai előadáson!