Faculty of Economics and Business Administration  --  Institutes  --  Institute of Business Studies  --  Economic Psychology

Éva Málovics cv_english

 

Curriculum Vitae

Name: Éva Málovics

Position held: associate professor at University Szeged

E-mail address: malovics@eco.u-szeged.hu

Telephone number: 06-62-546-199 (workplace)

Eva

 

Education:

 

University of Debrecen Ph.D. rank 2001

Faculty of Arts

 

József Attila University Dr. univ. rank 1990

Faculty of Arts

 

József Attila University Licensed pedagogic lecturer 1983-1986

Faculty of Arts

 

Karl Marx University of Economy Licensed teacher of economy  1978-1982

Economist-teacher major

 

University of Pécs Licensed economist 1973-1977

Faculty of Economics

Marketing minor

 

Language skills:

German language (advanced language examination)

English language (intermediate C-type language examination)

Russian language (intermediate C-type language examination)

 

Current employment:

 

University of Szeged, Faculty of Economics and Business Administration,

Institute of Business Studies 2000 -

 

Professional experience:

 

 

Erasmus teaching, TU Chemnitz,

Germany, 1 week 2009

Erasmus teaching, University of Vienna,

Austria, 1 week 2008

Erasmus teaching, TU Chemnitz,

Germany, 1 week 2007

Scholarship of the British Council, University of Leeds

United Kingdom, 6 weeks 1994

DAAD research grant, University of Ulm

Germany, 3 months 1990

Friedrich Ebert Stiftung research scholarship, University of Göttingen

Germany, 3 months 1989

 


 

Teaching and research experience

 

Teaching:

– Organisational Behaviour, Methods of Organizing and Leading, Management, Human Resource Management, Business Communication, Economic Psychology

Research:

– Empiric research of organisational culture

– The relationship of competence and risk in the field of healthcare services

 

Scientific and public activity:

 

GWP (Applied economic psychology partnership), membership 2008-

IAREP (International Association for Research in Economic Psychology),

representative of Hungary 2007-

IAREP (International Association for Research in Economic Psychology),

Membership 2002-

Hungarian Psychological Association, membership 2000-


Major publications

Éva Málovics

 

A. Books and Book Portions:

 

 

Málovics, É. (2002) Vezetési ismeretek (p.162)

JGYTF Kiadó

 

Málovics, É. (2000)Humán Erőforrások II. (p. 95)

JATE Közgazdász Távoktatás

 

Málovics, É. (1999) Szervezeti viselkedés I.(p.104)

Jegyzet, JGYTF Kiadó

 

Málovics, É. (1999) Szervezeti viselkedés II. (p.89)

JGYTF Kiadó,

 

 

Málovics, É. (1999) Humán erőforrások I. (p.103)

JATE Közgazdász Távoktatás

 

Málovics, É. (1999) Menedzsment ismeretek (p.156)

Képzőművészeti Kiadó

 

Málovics, É. (1997) Sozialpsychologische Untersuchungen zum Wandel der Identitätmuster bei den Ungarndeutschen. Institut für Donauschwäbische Geschichte und Landeskunde - Materialen. (pp.219-231)

 

B. Journal Articles

 

– Málovics Éva (2008) Szervezeti kultúra és vezetés. Lehetőségek és korlátok. Vezetéstudomány.

– Dr. Málovics Éva – Dr. habil Veres Zoltán – Kuba Péter (2007) Miért fontos a kockázat-kommunikáció az egészségügyben? Egészséggazdaságtan, májusi szám

– Thomas Li-Ping Tang/…Málovics É/…. (2006): The Love of Money and Pay Level Satisfaction: Mesurement and Functional Equivalence in 29 Geopolitical Entities around the World. Management and Organization Rewiew. Volume 2 Issue 3 November 2006. Blackwell Publishing

– Málovics É. – Behrends, T. (2004) A szervezeti kultúra megközelítései – A komplexitás nyomában. Marketing & Menedzsment. XXXVIII. Évfolyam, 2004/3

– Málovics É., Nyíri Z., Kultúrált növekedés-növekedési kultúra. Humán erők Vezetői szolgáltatások évkönyve 2002 (pp.56-58)

 


 

C. Lectured Conference Volumes

– Málovics Éva – Kuba Péter – Veres Zoltán (2007) The Importance of Risk Communication in Healthcare Service. 6th International Congress on Public and Non Profit Marketing Braga (Portugal), June 7th and 8th, 2007, Conference Proceedings

– Kraus, S./Málovics, E./ (2006): Strategic Planning in Smaller Enterprises - Does it really make sense? United States Association for Small Business and Entrepreneurship (USASBE)/Small Business Institute (SBI)2006 Joint Conference, Tucson, AZ (USA), January 12-15, 2006. Konferencia kiadvány.

– Málovics Éva – Kuba Péter - Veres Zoltán–Nagy Ágnes (2006) Az egészségügyi szolgáltatás észlelt kockázatai az orvos - beteg kapcsolat tükrében. Marketing oktatók klubjának konferenciája. „Innováció – Társadalmi felelősség – Fenntartható fejlődés marketing megközelítésből” konferencia CD. Budapest, 2006. augusztus 24-25.

– Málovics É./Kuba P./Nagy Á. (2006) Perceived Competence and Risk in Public Health. Konferencia kiadvány (CD). IAREP/SABE Behavioural Economics & Economic Psychology konferencia, 2006, Párizs

– Málovics É. (2006) Tanulás és kultúra a szervezetben. SZTE JGYTFK Közművelődési Tanszék konferenciakötet. A kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata. 2006. március 6−8.

– Málovics Éva – Zoltán Veres – Lippai László – Nagy Ágnes (2006) Competences and Risk Perception in Medical Services. Vth International Congress on Public and Non Profit Marketing. Kolozsvár, Románia. Konferencia CD.

– Málovics Éva-Lippai László-Nagy Ágnes (2005) Kompetenciák és kockázatérzet az egészségügyi szolgáltatásokban. SZTE SZÉFK Európai Kihívások III. Tudományos Konferencia kiadványa, Szeged.

– Málovics Éva-Mihály Nikolett (2005) A tudásmenedzsment kihívása: a rejtett tudás. SZTE SZÉFK Európai Kihívások III. Tudományos Konferencia kiadványa, Szeged.

– Málovics É. - Veres Z. - Mihály N. – Kuba, P. 2005: Kompetencia és kockázatérzet a szolgáltatásokban, in: Buzás N. (szerk.): Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés, JATEPress, Szeged, 163-182.

– Mihály N. - Málovics É. 2005: Contradictions of the Notion of Knowledge between Economics and Psychology. In: Absurdity in the Economy, Proceedings of the 30th Annual Congress of IAREP, Prague.

– Málovics É. - Mihály N. 2005: A tudásfogalom ellentmondásai. A közgazdaságtan és a pszichológia határán. Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés. SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei 2005/2. JATEPress, Szeged, 123-138. o.

– Málovics É. (2004) Tanuló kultúra és identitás. A szociális identittás az információ és a piac. Szerk.: Czagány László - Garai László. JATEPress, Szeged

 

DSC_0073_230x154.png